E-Posta Hesapları ve Yönetimi Ders Notları
3. Bölüm: Elektronik Haberleşme Yöntemleri 3.1. Elektronik Posta Uygulamaları ve Kullanımı Elektronik posta servisleri, kullanıcıların birbiri ile iletişim kurmaları için kullanılan dijital servislerdir. İş hayatında, toplumsal yaşamda ve sosyal faaliyetlerde oldukça geniş bir kullanım alanı olan bu servilerin kullanımı oldukça kolaydır. Bununla beraber bu servisleri artık günümüzde kullanmanın bir zorunluluk olarak ortaya çıktığı da ifade edilebilir. Geniş kullanım alanlarının yanı sıra bu servisleri sağlayan işletmelerin sağladığı kullanım kolaylıklardan dolayı bir elektronik posta uygulamasına kayıt olmak oldukça kolaydır. Günümüzde yaygın olarak kullanılan bazı elektronik posta uygulamaları şunlardır: gmail, outlook, yahoo ve yandex mail servisleridir. Elektronik posta servisleri için kullanılan kısaltma ise e-postadır. Gmail, Google firması tarafından ücretsiz olarak sağlanan bir e-posta uygulama servisidir. Kullanıcılar gmail’e üye olmak için isim, soyisim, telefon numaraları ve belirledikleri e-posta isimleri ile üye olabilirler. Kullanıcılar üye olduktan sonra e-posta hesaplarının güvenliğini telefonlarına gelen güvenlik bilgilendirme mesajları ile kontrol edebilirler. Outlook e-posta servisi, Microsoft firması tarafından sağlanan bir servistir. Bu e-posta servisine üye olarak sağlanan ücretsiz e-posta hizmetinden faydalanılabilir. Yahoo ve Yandex Mail’de farklı e-posta hizmet sağlayıcıları olsa da kayıt olma ve kullanım noktaları birbirine benzemektedir. E-posta hesabı edinecek ve uzun süreli bu hesaplarını kullanacak olan kullanıcıların dikkat etmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Örneğin; bir e-posta kullanıcı adı belirlenirken kişinin isim ve soyisim bilgisini e-posta kullanıcı adı içerisinde yer alması önemlidir. Şifrede yer alacak olası bilgilerin de kesinlikle e-posta kullanıcı adı içerisinde yer almamasına dikkat edilmelidir. Öte yandan belirlenecek e-posta şifresinin de belirli zaman dilimleri arasında güncellenmesi ve herkese açık ortamlarda paylaşılmamasına dikkat edilmelidir. E-posta hesaplarının oluşturulmasının yanı sıra dikkat edilmesi gereken konulardan birisi de yazılacak olan mail içeriğidir. Mail, e-posta hesapları arasındaki iletişimin sağlandığı dijital mektuplar olarak ifade edilebilir. Mail aracılığıyla e-posta hesapları arasında sistemli bilgi iletişimi sağlanır. Bir mail içerisinde konu, gövde, imza gibi önemli alanlar yer almaktadır. Konu: Gövde içerisinde yer alan metnin başlığı niteliğindedir. Konu, kullanıcıların dikkatini çeken ve mailin içeriğinin oldukça kısa özetidir. Gövde: Mail içerisinde yazılan metinlerin, eklenen görsellerin ve diğer tüm eklerin bulunduğu kısımdır. Bu alan tüm mail iletişiminin gerçekleştiği ana alandır. İmza: Maili ileten kullanıcının kurumsal unvan ve iletişim bilgilerinin bulunduğu kısımdır. Bu alan sayesinde maili alan kullanıcı maili gönderen kullanıcı hakkında bilgi edinebilir. Hatta bu alanda yer alan iletişim bilgilerinden, ilgili kişiler farklı iletişim kanalları ile iletişime geçebilirler. Kullanıcılar tarafından oluşturulan bir mailde dikkat edilmesi gereken bazı özel noktalar bulunmaktadır. Kullanıcılara iletinin gönderimini sağlamadan önce tekrar okumaları faydalı olacaktır. Mailin konu alanının boş bırakılmamasına dikkat edilmelidir. Ek olarak eklenmesi gereken belge veya resimlerin ek alanında olduğu kontrol edilmelidir. Alıcı bilgisinin yer aldığı alanda iletişime geçmek istedikleri kullanıcının e-posta adresinin olmasına dikkat edilmelidir. 3.2. E-Posta Hesabı Alma Günümüzde kullanılan birçok elektronik posta servisi bulunmaktadır. Bunlar aracılığıyla bir e-posta hesabı alabilmek için öncelikle bu servislerin bulunduğu platformlara üye olunarak e-posta hesabının elde edilmesi gereklidir. Bu metin içerisinde popüler e-posta servisi olan Gmail üzerinden bir e-posta 21 DİJİTAL BENİM İŞİM hesabının nasıl alınabileceği aktarılacaktır. Gmail üzerinden bir e-posta alınabilmesi için accounts.google. com adresine giriş yapılmalıdır. Hesap oluşturun seçeneğinden ilgili servisin sunduğu ücretsiz e-posta hizmetinden yeni bir e-posta hesabının alınması sağlanır. Hesap oluştur seçeneğine tıklandıktan sonra kayıt alanı gelecektir. Ad ve Soyad bilgilerinin bulunduğu alana kullanıcıların kendi ad ve soyadlarını yazmaları gereklidir. Farklı e-posta kullanıcılarının diğer e-posta hesaplarını tanıması noktasında buradaki bilgilerin doğru olması oldukça önemlidir. Bunun beraberinde tüm kullanıcıların kendilerine ait birer kullanıcı adı tanımlamaları gereklidir. Her kullanıcı adı sadece tek bir gerçek kullanıcıya aittir. Örneğin; ayse.yildirim, fatma.sonmez gibi kullanıcı adları belirlenebilir. Burada önemli olan konulardan birisi belirlenecek olan kullanıcı adının kişinin kendisine ait olduğunu gösterir nitelikte olmasıdır. Belirlenecek olan e-posta hesabını gören diğer kullanıcıların bu e-posta hesabının kime ait olabileceği hakkında fikir sahibi olabilmeleri gerekmektedir. Kullanıcıların belirleyecekleri kullanıcı adlarında kendilerini gizlemeleri diğer e-posta kullanıcıları tarafından güvenli olmayan bir hesap olarak algılanmalarını sağlayabilir. Sade, açık bir şekilde kendilerini ifade eden kullanıcı adları belirlemeleri oldukça önemlidir. Şifre ve Onayla alanı ise kullanıcının oluşturduğu e-posta hizmetine girişte kullanacağı şifreyi belirleyeceği kısımdır. Burada kullanıcıların güvenli bir şifre belirlemeleri oldukça önemlidir. Şifrenin e-posta kullanıcı adı içerisinde yer alan bilgilerden herhangi bir ipucunu içermemesine önem verilmelidir. Aksi halde e-posta hesaplarını ele geçirmek isteyen kötü niyetli kişilerin elde edebilecekleri şifre kombinasyonları sağlamalarına neden olabiliriz. Ekranda yer alan tüm bilgilerin doldurulmasının ardından İleri butonu ile işlemin devamının sağlanması gerekmektedir. Kayıt işlemi sırasında kullanıcıların sisteme eklemesi gereken bilgilerinin bulunduğu alan görüntülenmektedir. Bu sayfa içerisinde kullanıcıların telefon numaralarını, varsa kurtarma amacıyla kullanacakları farklı bir e-posta hesaplarını, doğum tarihlerini (gün, ay ve yıl şeklinde) ve cinsiyetlerini belirtmeleri gereklidir. Kullanıcılar burada verecekleri tüm bilgileri doğru vermeleri faydalı olacaktır. E-posta hesaplarının kaybolması durumunda burada belirttikleri bilgiler ışığında ilgili hesabı geri almaları mümkündür. Telefon numarası alanına girilecek olan telefon numarası bilgisi sıklıkla kullanılan bir telefon numarası olmalıdır. Çünkü bu gibi e-posta hizmeti sağlayan servisler güvenlik amacıyla sıklıkla telefonlarımız ile güvenlik teyidi sağlamaktadırlar. Bu ekranda dikkat edilmesi gereken bilgilerden biri de doğum tarihi bilgisidir. Bu bilgi hesabımızın şifresini unuttuğumuzda hesabımı geri alma noktasında önemli olan bir bilgidir. Bu yüzden kesinlikle doğru bilgilerin girilmesi bu alanda da önemlidir. Cinsiyet bilgisini de ekranda yer alan açılır menüdeki seçenekler içerisinden seçerek belirleyebilirsiniz. Bu alandaki bilgileri doldurduktan sonra kullanıcıların telefon numaralarına gönderilecek olan onay mesaj kodunun sisteme girilmesiyle artık e-posta servis sağlayıcısından kendinize ait bir e-posta hesabı oluşturmuş olursunuz. 3.3. E-Posta Oluşturma E-posta hesabı oluşturulduktan sonra farklı e-posta hesaplarına içerikler gönderilebilir. Bu noktada e-posta olarak isimlendirilen bu dijital mektupların içerisine görsel, belge ve metin içerikleri eklenebilir. E-posta oluşturmak için ilgili mail servisine giriş yapılmalıdır. Eğer bir kullanıcı farklı bir kişiye e-posta iletecek ise her zaman ilgili e-posta servisi sağlayan web sayfasına giriş yapmalıdır. Çoğunlukla e-posta servis sağlayıcıları yeni bir e-posta oluşturma için dikkat çekici butonlara sahiptirler. Bu butonlar şu şekilde olabilmektedir: Yeni, Yeni E-Posta, Oluştur, İleti, Yeni İleti. Kullanıcılar bu gibi butonlara tıklayarak ilgili servisin sunduğu e-posta oluşturma sekme veya menüsünün açılmasını sağlarlar. Herhangi bir e-posta servisinde yeni bir e-posta içeriği oluştururken belirli alanlara bazı bilgileri doldurmanız gerekmektedir. Bunlar: alıcı, konu, cc veya bcc, içerik ve eklerdir. DİJİTAL BENİM İŞİM 22 Gmail e-posta servisinde oluşturulacak olan bir e-posta taslak alanına aittir. Kime olarak ifade edilen alan e-postayı ileteceğimiz karşı tarafın e-posta hesabının yazılacağı kısımdır. Bu alana birden fazla mail adresi yazılması da mümkündür. Eğer birden fazla mail adresi yazılmak istenirse; öncelikle ilk mail adresi ardından ikinci mail adresini yazarak bu işlemi gerçekleştirebiliriz. Kime alanı, bir mail gönderim işlemi için kesinlikle bir e-posta adresini barındırması gerekmektedir. Eğer buraya bir e-posta adresi yazılmazsa mail gönderim işlemi gerçekleştirilemez. E-posta gönderimi için kullanılabilecek olan farklı bir fonksiyonda CC alanıdır. CC, iletilen bir e-postada doğrudan bilgi sahibi olmasına gerek olmayan ama bilmesinde de fayda olacak kişilerin eklendiği kısımdır. Çoğunlukla kurumsal bir firmada bir üst seviyedeki yöneticinizin ilgili e-posta alışveriş süreci hakkında bilgi sahibi olması için eklenen bir kısımdır. Bu alana yöneticinizin e-posta hesabını yazabilirsiniz. Ya da konu hakkında bilgisinin olmasında yarar olduğunu düşündüğünüz bir iş arkadaşınızı da bu alana ekleyebilirsiniz. Eğer CC alanına bir kişi ekleyerek farklı bir kişiye e-posta iletirseniz iletiyi alacak olan kişi CC alanına bir kişi eklediğiniz hakkında bilgi sahibi olacaktır. BCC alanı, CC alanı ile benzer özellik ve amaca hizmet etmektedir. Fakat en önemli ve en dikkat edilmesi gereken bir özelliği vardır. BCC’ye eklediğiniz kişiyi e-postayı ileteceğiniz kişi göremeyecektir. Yani sizin e-posta ilettiğiniz kişi ilgili iletinin doğrudan sizden geldiğini ve başka herhangi bir kişinin bu e-posta hakkında bilgi sahibi olmadığını düşünecektir. Oysaki BCC’ eklenen kişinin e-posta kutusuna mail iletilir. BCC’de alıcının bu bilgiyi görüntüleyememesi durumundan dolayı birçok kullanıcı CC alanını kullanmaktadır. Konu alanı yaklaşık 5 ya da 7 kelime aralığında kısa bir cümle ve kısa bir başlık ile genel içerik hakkında bilginin bulunduğu kısımdır. Konu alanları çoğunlukla kısa olurlar. Uzun konu alanları istenmeyen e-postalar olarak istenmeyen e-postalar kutusuna otomatik olarak atılabilir. Öte yandan konu alanında belirlenecek olan özel başlık ilerleyen dönemlerde ilgili e-postanın kolayca bulunmasını sağlayabilir. Çünkü bazı kullanıcılar e-posta servislerinin sunduğu e-posta arama alanlarından konu başlıklarına göre arama gerçekleştirmektedirler. İçerik alanı oldukça geniş bilgi ve dokümanı içeren bir e-postanın ana gövdesi olarak nitelendirilen kısmıdır. Alıcı tarafına iletilmesi gereken her türlü yazılı, görsel ve bağlantı gibi bilgilerin bu alanda belirtilmesi gerekmektedir. Öte yandan bu alan içerisine doğrudan eklerimizi de ekleyebilmemiz mümkündür. Masaüstümüz üzerinde yer alan herhangi bir belgeyi tut-sürükle-bırak ile açılan yeni e-posta oluştur alanına ek olarak ekleyebilirsiniz. Çoğunlukla e-posta servis sağlayıcıları bir e-posta içerisinde en fazla 25MB’lık ek gönderim imkanı sunmaktadır. Bu boyuttan daha fazla ek eklemek istendiği zaman farklı araçlar kullanılarak bu eklerin iletilmesi gerekmektedir. Tut-sürükle-bırak özelliğinin yanı sıra ataç sembolünden de bir belge eklenmesi gerçekleştirilebilir. Gerekli olan yerlerin doldurulmasından ve varsa eklentilerin eklenmesinin ardından alıcı tarafa e-postayı iletebilmek için sol altta bulunan Gönder butonuna tıklanması gerekmektedir. Bunun ardından e-posta sizlerin Gönderilmiş Postalar kutunuzda gözükecek olup alıcı tarafında ise Gelen Kutusunda gözükecektir. 3.4. E-Posta Gönderme ve Alma Günümüzde e-posta gönderme ve alma işlemi günlük hayatın sıradan bir davranışı olmuştur. İnsanlar ihtiyaçları olduğunda bir kurum veya kişiye e-posta iletebilmektedirler. E-postayı hazırlayan ve gönderimini gerçekleştiren kişilere Gönderen ismi verilmektedir. E-postayı kendi e-posta servisinde Gelen kutusunda görüntüleyen kişilere de Alıcı ismi verilmektedir. E-posta gönderme için e-posta servis sağlayıcısının platformuna giriş yapılmalıdır. Bunun beraberinde de göndermek istediğiniz e-postanın oluşturulmasını sağlamalısınız. E-postayı ileten kişinin e-posta servis sağlayıcısında Gönderilmiş Postalar kutusu içerisinde gönderdiği 23 DİJİTAL BENİM İŞİM e-posta yer alır. E-postayı alan kişinin e-posta servis sağlayıcısının Gelen Kutusu içerisinde de aldığı e-posta yer alır. Bu iki kutunun yanı sıra kullanıcıların dikkat etmesi gereken bir kutu daha vardır. Spam Kutusu bunlardan biridir. Spam Kutusu istenmeyen maillerin bir araya getirildiği bir kutudur. Çoğunlukla e-posta servis sağlayıcılarının belirledikleri kurallar çerçevesinde Gelen Kutusuna gönderilen mailler otomatik olarak bu kutuya aktarılır. Spam Kutusu kullanıcılar tarafından organize edilebilir bir yapıya sahiptir. İsterseniz istemediğiniz bir e-posta hesabından gelen tüm e-postaları buraya otomatik olarak taşıyabilirsiniz. Bunun yanı sıra eğer sıklıkla e-posta alışverişinde bulunduğunuz bir e-posta hesabı sürekli spam kutusunda yer alıyorsa, ilgili e-posta hesabını spam kutusundan kurtulabilirsiniz. Eğer herhangi bir kişi veya kurumdan e-posta almayı bekliyorsanız kesinlikle hesabınızın bulunduğu e-posta servis sağlayıcısına giriş yapmalısınız. E-posta servis sağlayıcıları gönderilen e-postaları ve gönderilmiş olup sizin tarafınızdan okunmuş olan e-postaları farklı renklerde sunmaktadır. Bu sayede hangi e-postayı okuduğunuz veya hangi e-postayı okumadığınız hakkında bilgi edinmiş olursunuz. Bu özellik iş yaşamında ve günlük yaşamda sıkça kolaylık sağlamaktadır. 3.5. Grup Oluşturmak Her e-posta servis sağlayıcısının sahip olduğu farklı özellikler bulunmaktadır. Uygulamadan kaynaklı olabileceği gibi doğrudan farklı amaçlar için oluşturulmuş özelliklerde bulunabilmektedir. Bu noktada birçok e-posta servis sağlayıcısında bulunan bir özellikten bahsetmek kullanıcılar için faydalı olacaktır. Grup oluşturmak, birden fazla katılımcıya tek bir e-posta adresi üzerinden toplu bir şekilde mail gönderimi için kullanılan bir özelliktir. Bu yazı içerisinde Google servislerinde kullanılabilen bir grup oluşturma süresi hakkında bilgilendirme aktarılacaktır. Google servislerinde bir grup oluşturmak için groups.google.com adresine giriş yapılmalıdır. Grup oluşturma alanında dikkat edilmesi gereken ve üzerinde düzenleme yapılması gereken alanlar şu şekildedir; Grup adı, grup e-posta adresi, grup açıklaması, grubun birincil dili, grup türüdür. Grup adı, bir araya getirilecek olan maillerin ortak amacını belirten bir başlık olmalıdır. Grup e-posta adresi, akılda kalıcı ve kullanıcıların hepsine e-postanın gönderiminin sağlanacağı ana adrestir. Grup açıklaması, grup hakkında genel bilginin sunulduğu ve bunun yanı sıra farklı iletişim kanallarının sunulduğu alandır. Grubun birincil dili, grup e-postalarında kullanılacak olan dilin belirtildiği kısımdır. Bu sayede grup katılımcılarının sahip olduğu dili de belirtmiş oluruz. Grup türü içerisinde oldukça önemli alanlar bulunmaktadır, Bunlar; E-posta listesi, web formu, soru-cevap formu ve ortak çalışma gelen kutusudur. Bir e-posta grubunu oluşturulmak için e-posta listesi seçeneği seçilmelidir. Grup e-posta listesi kısmında yazılacak isim doğrudan grubun e-posta ismi olacaktır. Verilen ismin sonuna eklenen @googlegroups. com ifadesi ile grup e-postası oluşturulacaktır. Herhangi bir e-posta servis sağlayıcısından oluşturulan gruba e-posta iletilmesi sonucunda grup sayfasında bu iletinin görüntülenmesi sağlanır. CC ve BCC alanı çoğunlukla iş dünyasında kullanılan iki alandır. Daha önceki bölümlerde de ifade edildiği üzere birbirinden ayrılan en önemli iki özelliği bulunmaktadır. Bu daha detaylı olarak anlatmak için şu şekilde bir örnek verilebilir. Gönderici ve Alıcı arasındaki iletişimde, bir kişiyi CC alanına ekleyerek e-posta göndermek hem Gönderici hem de Alıcının bu kişinin CC alanında olduğunu görebilmesini sağlar. Öte yandan Gönderici ve Alıcı arasındaki iletişimde bir kişi BCC alanına eklenirse, Alıcı taraf bu kişinin iletişim hakkında bilgi sahibi olduğunu görüntüleyemez. CC ve BCC sadece Gönderen tarafından organize edilen bir sürecin parçalarıdır. 3.6. Adres Defteri Oluşturmak Adres defteri ile iletişim kurulan kişilerin listesi meydana getirilebilir. Bu sayede e-posta adresini unuttuğunuz kişinin bilgilerine tekrar hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Adres defteri her e-posta servis sağlayıcısının sahip olduğu bir işlevdir. E-posta servis sağlayıcılarının arayüzleri içerisinde farklı isim ve DİJİTAL BENİM İŞİM 24 farklı noktalarda bulunan bu işlevler hayatımızda oldukça fazla kolaylık sağlamaktadır. Adres defteri geçmişte kullanılan telefon rehberi niteliğinde olan kişilerin bilgilerinin tutulduğu bilgi arşivleri olarak ifade edilebilir. Google’nin servis sağlayıcısının gerçekleştirdiği gmail e-posta servisinde adres defteri farklı bir isimle isimlendirilmektedir. Gmail hesabına giriş yapan kullanıcılar Google Uygulamalar > Kişiler alanından Google’un sunduğu adres deftere geçiş yapabilirler. Buraya ulaşıldıktan sonra sahip olunan tüm kişilerin listesi listelenmektedir. Bunun yanı sıra farklı kişilerin de tanımlanması yine bu alandan gerçekleştirilmektedir. Eğer bir e-posta hesabını yeni açtıysanız herhangi bir e-posta burada tanımlı olmayacaktır. Kişi oluşturun alanından yeni bir kişinin bu adres defterine eklenmesi sağlanabilir. Öte yandan Sık iletişim kurulanlar ve Yineleneler bu defterde bulunan iki özelliktir. Sık iletişim kurulanlar, e-posta hesabınızdan sıklıkla mail alışverişinde bulunduğunuz kişilerin listelendiği kısımdır. Yineleneler ise farklı amaçla oluşturulmuş bir alandır. Gerçek bir kişinin sahip olduğu birden fazla e-posta hesabı bulunabilir. Kurumsal firmanızdaki e-posta adresi ve kişisel olarak oluşturduğunuz e-posta adresiniz bunlara örnek olabilir. Yineleneler alanından, bu iki e-posta hesabı ile oluşturulan dijital kişi profillerinin birleştirilmesi sağlanır. Adres Defterine E-posta Göndermek Bir kişi eklerken dikkat etmemiz gereken ve doldurmamız gereken bazı bilgilerin olduğu alanlar bulunmaktadır. Bunlar; ad, soyad, şirket, iş unvanı, e-posta, telefon ve notlardır. Bunların yanı sıra daha fazla göster seçeneği ile oldukça fazla detaylı bir kişi profilinin oluşturulması sağlanabilir. Bilgilerin tam olarak doldurulması sonucunda Kaydet butonu aktif hale gelecektir. Bunun ardından Kaydet ile kişinin kayıt edilmesi sağlanır. Adres defteriniz içerisine kişilerinizi ekledikten sonra e-posta göndereceğiniz alan içerisinden bunlara erişiminiz oldukça kolaydır. Yeni e-posta oluştur alanından Kime alanına tıklanması durumunda Adres Defteri içerisinde yer alan kişilerin görüntülenmesi sağlanacaktır. Bu sayede ilgili e-postayı kime iletmek istiyorsak onu seçebiliriz. Bu sayede de oluşturduğumuz adres defteri içerisindeki kişilerin kullanılması sağlayabilirsiniz. 3.7. Kişiye ve Gruba E-Posta Göndermek E-postalar üzerinden kişiye, kişilere ve gruplara e-posta iletimi sağlanabilir. E-posta servisine giriş yapıldıktan sonra oluşturulacak olan yeni ileti içerisinden e-posta gönderimi gerçekleştirilebilir. Kime alanına eklenecek olan bir veya birden fazla e-posta hesabı sayesinde ilgili e-posta hesaplarına ileti gönderimi sağlanabilir. Kime alanından sadece gmail e-posta hesaplarına değil tüm e-posta hesaplarına iletim gerçekleştirilebilir. Daha önceki adımlarda bir grup oluşturma süreci hakkında bilgiler aktarılmaktadır. Bu noktada e-posta iletmek istenilen grubun oluşturulmasının ardından gruba ait bir e-posta adresi de meydana gelmektedir. Oluşturulan bu grup e-posta hesabını Yeni İleti alanından Kime alanına yazmamız durumunda ileteceğimiz ileti tüm grup e-posta kullanıcılarına iletilecektir. Kişilerin listelendiği alanda istediğimiz kişi veya kişilere e-posta gönderimi sağlayabiliriz. Bu noktada listeli olan kişilerden gönderim sağlamak istediğimiz kişileri seçmemiz yeterli olacaktır. E-posta simgesi tıklanması durumunda adres defteri içerisinde seçtiğimiz kişilere e-posta gönderimi sağlayabiliriz. Eğer ok işareti ile belirtilmiş simgeye tıklanırsa seçilen tüm kişilerin birleştirilmesi sağlanacaktır. Adres defteri içerisinden e-posta gönderimi sağlanmak istendiğinde e-posta servisinde bulunan Yeni İleti penceresi açılacaktır. Ve bu alanın Kime kısmında seçilen e-posta hesaplarının otomatik olarak ekli olduğu gözükecektir. 3.8.E-Posta Yazılımlarını Kullanmak E-postalar servis sağlayıcılarının sağladıkları oldukça fazla geniş kolaylıklar bulunmaktadır. Bunlardan biri de sadece web sayfalarında değil bunun yanı sıra kullandığımız mobil cihazlarda da kolay bir şekilde 25 DİJİTAL BENİM İŞİM e-postalarımıza erişmektir. Bu sayede zaman ve mekân esnekliği ile e-posta gönderim ve alım sürecimiz hızlıca meydana gelmektedir. Günümüzde bu esnekliği sağlayan birçok farklı yazılım bulunmaktadır. Bu yazılımların birçoğu ücretsiz olarak sunulan yazılımlar olup, internet ortamından kolay bir şekilde elde edilebilirler. Google’ın mobil cihazlarda kullanıma sunduğu Gmail uygulaması Google Play üzerinden ücretsiz olarak indirilebilir. İndirilen ve kurulan bu uygulamanın ardından e-posta hesabınızın tanımlanmasını sağlayabilirsiniz. Mobil uygulamanın kurulmasının ardından Hesap Ekle seçeneği açılacaktır. Burada bu mobil uygulama içerisine tanımlanabilecek olan e-posta servisleri bulunmaktadır. Google servis sağlayıcısı seçilerek işleme devam edilebilir. Google servisine üye olunarak oluşturulan e-posta hesabınızı ekrandaki alana yazmalısınız. Bu işlemin ardından İleri butonu ile devam edilir. Ardından ise e-posta hesabınızın şifresini tuşlayarak e-posta hesabınızın mobil platform üzerindeki girişini yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok